Stress verminderen tijdens de zwangerschap met liefdevolle aandacht voor je jezelf én je kindje

t

Vind je het moeilijk om naar je lichaam te luisteren nu je zwanger bent?

Wil je zowel lichamelijk van je ongemak af als wat tips en trucks om wat meer ontspannen met je zwangerschap om te gaan?

t

Zie je op tegen de bevalling of kun je niet goed genieten van je zwangerschap?

Worstel jij met vragen of angsten over de bevalling? Wil jij graag van je piekergedachten af?

t

Heb jij eigenlijk wel tijd om bewust stil te staan bij je zwangerschap?

Heb je een baan, misschien al een kleine rondlopen en verwacht je omgeving van alles van je en vindt je het moeilijk om ze teleur te stellen? 

Een zwangerschap waar je van kunt genieten en waarin jij de regie hebt

Je bent zwanger, maar je had het je zo anders voorgesteld. Om je heen zie je stralende vrouwen, maar van een pregnancy glow is bij jou geen sprake. Je probeert te genieten, maar dat is lastig. Je lichaam doet pijn en je ziet op tegen de bevalling. Om je heen hoor je vooral over de risico’s en wat er allemaal mis kan gaan. Je hebt het gevoel alsof jij helemaal geen controle hebt over de situatie. Het liefst zou je leren hoe jij zelf de regie kunt nemen en kunt vertrouwen op de belangrijkste persoon tijdens je zwangerschap, namelijk jijzelf.

Gelukkig kan dat. Met behulp van mindfulness kun jij leren meer in het hier-en-nu te zijn. Je leert hoe je de signalen van je lichaam beter kunt opmerken en steeds meer kunt vertrouwen op je lichaam . Mindfulness helpt je anders omgaan met piekergedachten en ze niet meer te geloven. Zo kun je beter ontspannen en krijg je meer vertrouwen in jezelf en in je lichaam.

Met mijn jarenlange ervaring met mindfulness en de ervaring vanuit mijn eigen zwangerschappen heb ik alle tools in huis om voor jou een programma op maat samen te stellen waardoor jij je fijner zwanger voelt.

Zo geef jij jezelf die zwangerschap die je graag wilt en je kindje de beste start. Die begint namelijk bij goed voor jezelf zorgen. Want als je goed voor jezelf zorgt, zorg je automatisch ook beter voor je baby. En dat verdienen jullie allebei.

“Juist die eerste 1000 dagen zijn zo belangrijk voor je kindje. En die beginnen al tijdens de zwangerschap. Gelukkig heb jij alles in je om die beste start te kunnen geven. Mindfulness helpt je opnieuw ontdekken hoe je dat doet “

Leren omgaan met stress en onzekerheid tijdens de zwangerschap

Ik ben Mayke. Zelf heb ik maar liefst twee keer mogen meemaken hoe mooi en bijzonder het is om leven te geven aan een kind. Maar wat een verschil tussen mijn eerste en mijn tweede zwangerschap! Die eerste keer was alles nieuw. Ik was onzeker en zag op tegen de bevalling.

Pas toen mijn zoontje geboren werd ontdekte ik hoe mindfulness mij kon helpen in het moederschap . En toen raakte ik opnieuw zwanger. Het lukte me eindelijk om zelf de regie te nemen, rust te ervaren en te genieten. Ik vertrouwde op mezelf en op mijn lichaam , ook tijdens de bevalling. Het was een ervaring om nooit te vergeten die ik elke aanstaande moeder gun.

Als pedagoge weet ik hoe ? belangrijk een goede start is. Ze zeggen niet voor niets, een goed begin is het halve werk. Moeders die hun zwangerschap als positief hebben ervaren en hebben kunnen ontspannen staan 1-0 voor als hun kindje er eenmaal is.

Als je leert mediteren tijdens je zwangerschap, is de kans groot dat je dit blijft doen na de geboorte. Het helpt je om ook daarna te vertrouwen op je moedergevoel, echt contact te kunnen maken met je kindje en te luisteren naar de behoefte van je kindje . Je hebt namelijk al geleerd om echt te luisteren naar jezelf. Iets wat je de rest van je leven van pas komt.

Een fijne zwangerschap is een belangrijke basis voor de relatie tussen jou en je kindje

Je gaat weer genieten van je zwangerschap

Maak bewust contact met je ongeboren baby

Verminder stress tijdens de zwangerschap

Ervaringen van moeders die Mindful zwanger hebben gevolgd

“Voor deze training zag ik zo op tegen de bevalling. Ik las alles wat los en vast zat, maar de stress werd alleen maar erger. Door Maykes hulp kan ik nu vertrouwen op mezelf en heb ik het gevoel dat het helemaal goed gaat komen met mijn bevalling”

Saskia

Ik vond de oefening met het contact maken met het kindje erg fijn. De andere oefeningen vond ik ook fijn en mooi dat er ook al een vertaling naar de bevalling werd gemaakt. Ook de balans tussen praten en oefenen was goed. Wat ik vooral prettig vond was dat het een moment voor mezelf was waarbij ik bewust kon stil staan bij mezelf en het zwanger zijn

Gijske

De relatie tussen jou en je kind begint met de relatie met jezelf

Mindful Zwanger is een totale mindfulnesstraining speciaal voor als je zwanger bent. In deze training leer je goed luisteren naar de signalen van je lichaam, vertrouwen op je moedergevoel, beter slapen en contact maken met je kindje op een dieper niveau. We besteden ook veel aandacht aan je bevalling en de daarna. Kortom, vol energie en vertrouwen starten als moeder.

GRATIS E-BOOK

7 ingrediënten voor een ideale start met je baby

Belangrijke informatie over je baby die niemand je vertelde, maar je wel graag wilt!

Maak nu al contact met je kindje in je buik.

Ontdek hoe jij je zwangerschap bewuster en met meer aandacht kunt beleven

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil met een reguliere Mindfulnesstraining?

Het verschil tussen een reguliere mindfulnesstraining en de training Mindful zwanger is dat er specifieke aandacht is voor stressgerelateerde klachten en onderwerpen tijdens de zwangerschap.

Ik twijfel, mindful zwanger of een reguliere bevalcursus. wat is het verschil?
Een reguliere bevalcursus richt zich zoals de naam al zegt specifiek op de bevalling. Vaak komen verschillende houdingen aan bod en andere tips en trucs. Mindful zwanger gaat niet alleen over de bevalling maar over je hele zwangerschap en ook over de periode na je zwangerschap. Je leert vaardigheden zoals luisteren naar je lichaam en anders omgaan met stress of piekergedachten. In plaats van praktische tips train jij vaardigheden om zelf de regie te nemen en anders om te gaan met je zwangerschap en je bevalling.
Wordt de training vergoed door de zorgverzekering?

Ben je aanvullend verzekerd? Veel verzekeraars bieden een (gedeeltelijke) vergoeding voor de 8-weekse mindfulnesstraining. Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging voor mindfulnesstrainers, de VMBN. Hierdoor komt mijn indviduele training in aanmerking voor vergoeding. Kijk op de website van je eigen verzekering of je hiervoor in aanmerking komt.

Ik ga al bijna bevallen en heb dus geen 8 weken meer. Kan ik nog terecht?
In de meeste gevallen wel. Ik maak dan een traject voor jou op maat. Dit kan bijvoorbeeld een korter traject zijn, maar ook een 8-weekse waarbij je start in je zwangerschap en verder gaat na je bevalling. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Neem contact op voor een kennismakingsgesprek en ontdek of de training Mindful zwanger bij jou past

Ik neem snel contact met je op om datum te plannen.

11 + 7 =

Praktijkinformatie:

Maandag – Donderdag: gesloten
Dinsdag – Woensdag – Vrijdag: 09:00 – 17:30
Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten

06 – 46663673

Dennewitjeshof 25
3544 VN  Utrecht

Dennewitjeshof 25, 3544 VN, Utrecht

Ervaringen van mijn klanten

“Deze training van Mayke kan ik iedereen aanraden. Mayke is zelf moeder en heeft veel kennis en ervaring met meditatie. Deze combinatie zorgde er bij mij voor dat ik me echt gesteund en veilig voelde tijdens mijn ontdekkingsreis naar binnen”
Maya

Ik ontmoette Mayke toen ik zwanger was van mijn tweede kind. Ze heeft me echt gered tijdens mijn zwangerschap. Ze geeft om hoe het met je gaat en zorgt ervoor dat je je thuis voelt. Ik ben zo blij dat ik Mayke heb gevonden. Ze is echt een redder in nood!
Patricia

Leer hoe je kan omgaan met piekergedachten en zorgen rondom zwangerschap, bevallen en moeder worden.

Onderzoek en herken jouw oude patronen en hoe je hier anders mee om kunt gaan.